Czy reklama radiowa jest skuteczna?

Wiele osób deklaruje, że są wzrokowcami. Oznacza to, że najsilniej oddziałują na nich bodźce wzrokowe. Może się zatem wydawać, że reklama radiowa jest zbędna i mało skuteczna.

Tymczasem do rozgłośni radiowych zgłaszają się kolejne firmy, które chcą zamieścić spot reklamowy. Okazuje się, że to, iż reklamy radiowej nie można zobrazować, wcale nie działa na jej niekorzyść. Twórcy takich reklam dbają o to, żeby użyte sformułowania były atrakcyjne dla odbiorcy.

Unikalne sformułowania mogą na stałe wpisać się w podświadomość słuchacza. Ponadto często dąży się do tego, żeby słuchacz wizualizował sobie treść reklamy. Bardzo popularną praktyką jest łączenie reklamy radiowe z efektami dźwiękowymi.

Trzeba je jednak stosować bardzo rozważnie, ponieważ na antenie radiowej, efekty dźwiękowe mogą być inaczej zinterpretowane. Firmy chętnie korzystają z reklamy radiowej, ponieważ jest ona stosunkowo tania, a ponadto ma zasięg krajowy. Chociażby z tych powodów reklamę radiową można uznać za skuteczną.