Perswazje stosowane w reklamach

Głównym zadaniem reklamy jest skłonienie widza do zakupu prezentowanego produktu. Nie jest to łatwe, ponieważ coraz więcej konsumentów narzeka na ilość oraz treść reklam.

Z tego powodu twórcy reklam stosują rozmaite formy perswazji do tego, aby osiągnąć swój cel. Bardzo często w reklamach stosuje się duże dawki emocji, dzięki którym widz może utożsamiać się z produktem.

Taka praktyka stosowana jest chociażby w przypadku telefonii komórkowej. Znana była reklama, w której grający aktor dzwonił do bliskiej osoby.

Aktorzy występujący w reklamach wybierani są bardzo starannie. Dużą uwagę przykłada się chociażby do stroju aktorów.

Zaobserwowano, że jeśli aktor ubrany będzie w garnitur, zwiększy się jego wiarygodność. Trzeba jednak pamiętać, że ubiór musi być dopasowany stosownie do reklamowanego produktu.

Coraz częściej twórcy reklam odwołują się do seksualnych motywów. W ten sposób zwiększa się szansa, że potencjalny klient dostrzeże reklamę.

W tego typu spotach występują wyłącznie atrakcyjne kobiety bądź przystojni mężczyźni.